WELCOME TO THE BORDERLESS WORLD OF POSSIBLITIES!

How about sharing your slants and perspectives - left, right, up above or down below!?

Tuesday 12 May 2009

KRISIS POLITIK PERAK. BILA NAK SELESAI NI?


Zambry: Menteri Besar Perak?


Nizar: Menteri Besar Perak?

Tambah membosankan dan membingungkan. Bilakah agaknya krisis politik di Perak ini akan berakhir. Macam tak ada penghujung nampaknya.

Kalau ikut rasa akar umbilah, krisis ini mudah saja boleh selesai. Kenapa tak teruskan sidang hari itu dan usulkan undi tak percaya kepada Menteri Besar, tak kira siapalah. Ajak semua ADUN mengambil bahagian dan memilih kumpulan mana yang berhak memerintah. Jangan ada pecat-memecat.

Itu hari kan sudah bagus DUN bersidang. Kenapa bikin ribut hingga Sidang terpaksa ditangguhkan. Bukankah lebih mudah diadakan undi percaya atau tidak percaya kepada Menteri Besar, tak kira siapalah. Minta semua ahli DUN memberikan undinya dan lihat keputusan.

Sepatutnya semua ADUN Perak sudah matang berfikir dan bermesyuarat. Elakkanlah daripada nak tegak benang basah.

Sebenarnya, baik PR mahupun BN sentiasa cari jalan bahawa cara merekalah yang betul. Nizar nak rakyat tentukan dengan pilihanraya semula. tetapi bayangkan kosnya nanti. Nizar yakin rakyat akan pilih PR semula membentuk kerajaan. Zambry pula mungkin kata tak perlulah pilihanraya semula, cukup dengan bersidang sahaja. biarkan semua ADUN buat keputusan, sama da PR atau BN yang teraju kerajaan. Adakan undi tak percaya. Mana kumpulan yang menang ialah yang membentuk kerajaan. habis cerita. Tak perlulah khidmat mahkamah atau khidmat peguam. Duit begeri tak luak, masa tak membazir dan siapa membentuk kerajaan boleh terus bekerja. Rakyat lega dan boleh mula nikmati hasil pemilihan mereka.

Bukankah semua wakil rakyat yang dipilih bekerja untuk kepentingan rakyat. Menteri Besar pun bekerja untuk rakyat. Nizar berkata begitu. Zambry pun berkata begitu. Jai apa masalahnya lagi?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FAMILY BLOGS

Special Interview Session with Malaysian Personalities, 2007

Special Interview Session with Malaysian Personalities, 2007
With Tan Sri Dol Ramli, Ex-Director General (RTM) at his residence, Bukit Ampang, KL..

Interview Session with Malaysian Personalities, 2007

Interview Session with Malaysian Personalities, 2007
Sharing a light moment with Tun salleh Abbas at his residence in Kuala Lumpur.

RTM MALAY LANGUAGE ACTION COMMITTEE 1983

RTM MALAY LANGUAGE ACTION COMMITTEE 1983
Dato' Dr. Firdaus Abdullah chairing the session, with Dr. Sulaiman Masri (extreme right) and Haji Jajuli Abd. Rahman (second from right).